carinarhodin

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Carina Rhodin - 11 december 2011 18:53

på det där om att jag inte gillar juletiden..det kan bero på att jag faktiskt fyller år i december oxå...och det är inte kul, hehe. Jo, man är ju glad att man lever, men nu är man liksom närmare 50 än 40 !!!! Nu tror jag inte jag har några läsare i den ålderskategorin men jag kan lova er, att efter 40, då går det fort. Man inser att man har mindre än hälften av sitt liv kvar att leva...

OK, när jag fyllde då för ett par dar sen så tänkte jag att då kan det va lägligt o inhandla en sån där modern Experia med många megapixlar..(så jag kan ta bättre bilder till bloggen) Jag har ju lite svårt för det där med nya grejer, så när jag satt där på kvällen o verkligen försökte lära mej hur f*n man hanterar en sån mackapär då brast tålamodet..jag vill inte ha en modern mobil som man ska bläddra med fingrarna på, jag vill ha en liten knubbig rosa, helst dubbelvikt sak som jag kan smsa med vänster tumme samtidigt som jag kör bil..typ. Och den ska tåla att ramla i golvet o så,,ja, så var jag då kärringen mot strömmen igen för jag kastade Experian till Alva o sa: Varsågod, du får ta fanskapet. Hon bara gapade o trodde jag skojade. Men se det gjorde jag inte..och hon blev väldigt glad i allafall.

 

Den hatade och ratade...


Alva ledde upp Pocahontas i paddocken i kvällsmörkret och testade att ta lite bilder..och visst, det kan ju inte jag göra med min gamla..men men..OK lite avis blir jag,,  

 

 

 

Pocahontas i månens sken-nu ser man ju faktiskt att hon lagt på sej några kilon..halsen har blivit bredare, manken inte lika spetsig. Men revbenen skymtar..och musklerna har väl inte kommit än direkt. Men tänk vad mycket som kan bli bättre på 5 veckor...och hur hon såg ut när hon kom; smal hals med väldigt lång man= urk...


 

Tomten Alva på loftet..Pocas matte, hängde med till Fridlevstad för o hämta hö. Det är bara Poca som ska ha nu för Bellis har börjat med hösilage han oxå, som Ida.


Nej nu ska jag köra in till stan för tredje eller är det femtielfte gången, för idag...ett barn ska distribueras..

Av Carina Rhodin - 11 december 2011 16:15

  Julen närmar sej med stormsteg och det är väl därför jag inte har lust o blogga..tappar liksom livsgnistan då. Ja, jag vet att det låter konstigt men jag är liksom "kärringen mot strömmen".."Alla" andra tycker ju att denna tiden är såå mysig och jag vet faktiskt inte varför jag tycker så illa om julen och det blir ju bara värre för varje år.

Finns det kanske någon hjärnskrynklare där ute som kan bota mej mot denna åkomma..


Nåväl, jag ligger inte på sofflocket och gråter om nån tror det, har varit o gjort massor av julklappsinköp ändå, samt fixat hö, halmpellets, torv, vaccinerat Pocahontas igen, köpt ännu mer hostmedicin till Ida (hostan kom tillbax efter 2 veckor utan Ventipulminen) så pengarna rullar kan man säja..Måste Ida fortsätta med medicinen om det är kroniskt så kostar det 1500/månad..Tänk på det, om det sitter någon där ute o fundera på att skaffa häst; det händer alltid oförutsedda saker som måste finnas med i din budget...


 

Ida i morse..hon är pigg som f*n nu.


Som det ser ut nu så blir det ingen ridskola framöver utan vi blir ett stort privatstall och det ryktas om att det redan är 5 nya inackorderingar på väg, vilket betyder att efter årsskiftet är det 20 hästar istallet.


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards