carinarhodin

Alla inlägg under juni 2016

Av Carina Rhodin - 26 juni 2016 19:54

Igår tog ju Coco sina första steg med ryttare..tänkte göra ungefär detsamma idag, dvs 20 meter, fast med sadel på..Det blev 4 varv runt paddocken istället..hehe..jag höll i repet såklart och lite seg och vinglig är hon ju men gud så positiv hon är..

Om det är för att det är sommar och hon är på gott humör, eller om det är magnesiumet hon börjat ta, som har lugnat ner henne vet jag inte..kanske hon bara har mognat lilla Coco..

Sara var här och red Buster sanmtidigt  

 

       


Hugo har varit i Skärva idag..

     



Av Carina Rhodin - 25 juni 2016 21:08

Vad jag gillar den här lilla ponnyn, hon har verkligen stigit i graderna..I kväll longerades hon en liten stund innan Elina hängde på henne..Coco var lika avspänd som förra gången så jag tog repet och gick några steg med henne..med Elina sittandes på hennes rygg..berömde o gav henne godis och så gick vi från mitten bort till kortsidan av paddocken..kanske 20 meter och det gick lika bra det!        

Blir nog mer träning i morron..lika bra att "smida medans järnet är varmt" som det heter..alltså nu när Coco är så snäll och det går så bra..


 

Bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle..Idag behövdes det verkligen ingen kofta..  


 

Av Carina Rhodin - 24 juni 2016 10:57

Jo, vi var på Lövmarknaden igår..och det var varmt..Alva som var ledig hängde med in..(hon sommarjobbar i hemtjänsten) vi höll oss mest nere i Amiralitetsparken där enda skuggan fanns..och det enda Alva var intresserad av. Fårskinn...  


Idris hade oxå besökt Lövis..

 


Lika varmt idag och undrar om vi får en fin Midsommarafton eller oväder..

 

     




Av Carina Rhodin - 23 juni 2016 10:04

Jag kör ju Hamza till jobbet på Utkiken uppe på Bryggareberget om morgnarna..idag var det soligt och vindstilla..om vintrarna inte lika inbjudande kan jag säja..

 


Sen skulle hästarna ut och Coco reagerade inte alls på mojängen i hagen..hehe..faktum att hon inte ens tittade lite på den..

 


Sen bjöd jag in Idris på cheesekaken som var kvar sen igår..hade tänkt att bjuda Mohammed (fadderbarnet) på det igår men kom på att afghaner gillar inte grädde och fett så jag körde hem till honom istället med en liter jordgubbar och det älskar han..helt naturella..

 

Men vi gillar fett vi..  Här är receptet om nån har recepttorka..Gott i sommarvärmen.

 

Av Carina Rhodin - 22 juni 2016 21:45

Hugo följde med matte upp till paddocken och tittade på hoppträningen..va duktig han var ikväll Buster, och vilken bra tränare han är Joel..det är lite krut i de där gotlänningarna  

   

 


 

Husse och jag satte upp den dära flugfångaren ikväll..Undrar vad Coco ska säja i morronbitti?

 

Av Carina Rhodin - 22 juni 2016 10:47

I morse visade Coco Chanel sin allra bästa sida..någonsin..så duktig när hon longerades, hon gillar ju när hon får hoppa och jättebra för att träna galoppen..

     

Elina har hängt på henne i boxen några gånger senaste veckorna..och hängde lite på henne häruppe idag oxå..Coco var så lugn, nöjd och avslappnad så det var bara att lägga benet över..  

   

Ja, hon är ju inte så stor Coco..  


Här låg en annan liten brun sak som oxå var lugn och avslappnad. I torktumlaren.

 

Stellas morronmys innan det är full fart hela dan..


Ikväll är det Busters tur att träna. Hoppning för Joel.

Av Carina Rhodin - 21 juni 2016 07:21

Sista jobbdan för mej denna veckan, tog ett par dar semester, inte helt fel då jag kommit in i en period då jag inte kan sova..idag vaknade jag halv 3..  Men allt ska göras även om man är lite seg..t e x morgonrundan med Hugo..Numera har vi alltid Cesar i släptåg..

 

 

Av Carina Rhodin - 19 juni 2016 20:17

Jodå, Idris höll sej lugn i vagnen i hela 2 timmar när vi tittade på hopptävlingen, hade köpt lite baby-snacks så han var nöjd..ser kanske ut att vara väldigt vackert väder, men i själva verket blåste det typ styv kuling..så efter denna klassen längtade jag hem..  

   

(Här hoppar Linn med Kenzo i 110-klassen..)


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards