carinarhodin

Alla inlägg under december 2013

Av Carina Rhodin - 14 december 2013 15:27

Varit ute o köpt de första julklapparna idag..träffade tomten inne på Amiralen..viskade i hans öra att jag önskade mej nåt lurvigt på 4 ben..hehe..  


...och idag har de gulliga islandshästarna varit här och tränat för Niels igen..idag höll dom till inne i ridhuset då det är lite trist väder..snackade som vanligt lite med några av ryttarna..tycker att alla som äger islandshästar är ett så trevligt folk..är det bara jag som har fått bilden av det eller kanske det faktiskt är så..? Hm, fick reda på att detta stoet var till salu iallafall men ärligt talat har vi nog alldeles för små vinterhagar och att få tag i en islänning som trivs i box kanske inte heller är det lättaste..ah jag skyndar långsamt..


   

Feyla

Av Carina Rhodin - 13 december 2013 11:12

Eftersom jag inte har några småbarn som bor hemma längre så känns det här med lucia långt borta..dagen kommer förmodligen rulla på utan man sett skymten av ett luciatåg..tog lite bilder nyss på Bob uppe i hagen och han får väl vara min lilla stjärngosse idag då..


Grabben som njuter av livet, god mat, en bästa vän och ett nytt varmt täcke..(inköpt på EKO-hallen igår förresten, ett likadant fick Bellis fast med hals..)


         

Av Carina Rhodin - 12 december 2013 19:36

Äntligen är denna dagen till ända...det var ju ingen dag man direkt såg fram emot men nu är det som sagt över..

Har varit på begravningen i Skåne..i en av Sveriges finaste kyrkor säjs det vara..V Vrams kyrka i Tollarp..

Lite bilder tog jag..


 

Ja här stod jag lite nervös hemma innan vi åkte..



           

Minneslunden..



         


                           "Där borta vid pilen

                            har jag lagt min far

                           En anonym urna

                           är allt som finns kvar..."

Av Carina Rhodin - 10 december 2013 21:22

Ja, just det..jag har ju fyllt år oxå..men nä det blev ingen ponny i år heller...men lite andra saker..här var nåra av dom..kappan från Desigual och stövlarna ska invigas på torsdag. Men inte på nån fest eller så utan begravning..


 

Av Carina Rhodin - 10 december 2013 20:37

I kväll har Elina och Belmondo tränat för Angelica..tycker det gick riktigt bra och inte var det så isande kallt i ridhuset heller som tur var..kvällens publiksiffra: 2 st..(jag och Hamza) På måndag är det dags för Bellis och Bob att få sin massage av Ramona från Ronneby..det blir en för tidig julklapp till dom men mer ska inköpas..typ fler vintertäcken..dom hinner ju inte torka över natten trots torkrum så 3 täcken var behövs..


När jag kom in från ridhuset hittade jag det lilla ulliga paret på köksbordet, dom såg ut att ha det väldigt mysigt..försökte gaska upp dom lite o plockade fram stora tomten..trodde Stella antingen skulle bli livrädd och hoppa ner eller börja leka med honom..men nä..hon orkade inte, sträckte bara på sej lite och sov vidare..men känner jag henne rätt så vet jag vem som kommer att få sej en omgång inatt..(tomten)


     

Av Carina Rhodin - 8 december 2013 17:59

I dag har Stella hjälpt mej att baka toscakaka..Hon har aldrig varit på diskbänken förut men idag så var hon på upptäcksfärd..det var både första o sista gången kan jag säja..  ..men kakan blev till slut lyckad..


     

 



För en vecka sen skrev jag att "det kunde lika gärna varit oktober"..eftersom det fortfarande var så fint väder..hehe glöm det..sen dess har vi både haft storm och snö och idag ösregn..Alva har varit hemma i helgen och eftersom hon går på Naturbruksgymnasium och snart ska få lära sej köra traktor på skolan, så ville hon testa lite hemma idag när den ändå var framme för att få snöblad..Hon tyckte det var jättekul och körde runt på gårdsplanen och backa klarade hon oxå..


   

Av Carina Rhodin - 2 december 2013 18:24

Dåligt med inlägg sista tiden..får skylla på att jag glömmer ta bilder..för som ni vet; ingen blogg utan bilder..(är som kaffe utan grädde eller kärlek utan kyssar..) Ja, idag var hovslagar Bengt här och Bellis och Bob fick då nya skor med snösulor..än så länge känns det fortfarande som höst..den här bilden tog jag i morse nere vid Nättrabyån..kunde lika gärna varit oktober..



Lite bilder på killarna då...


 

Bellis står alltid jättesnällt men måste alltid ha nåt att sutta på..bebis..



Bob, Bengt och Silvya.........

    


l   

 

Silvya tittar och beundrar Bob..hon är riktigt kär i honom..  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards