carinarhodin

Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Bobs myskväll

Av Carina Rhodin - 16 december 2013 20:10

Skyndade mej hem från jobbet, (Posten och alla julkort..) för att hinna vara med Bob när han skulle få sin behandling..Bellis var redan klar då..ja först blev Bob masserad och Ramona kände att han var lite öm i de långa ryggmusklerna på båda sidor..förmodligen pga dåligt anpassade sadlar förr i tiden..han har ju bytt ägare 7 gånger sista 3 åren och då kan man ju bara spekulera i hur många andra han haft i sitt 17 åriga liv..och hur många olika sadlar han måste haft..och inte tror jag dom alla varit utprovade just för honom..Sen körde hon IR terapi och sist blev det stretching..han var så lugn o fin och tyckte det var skönt..det såg jag..


Lite bilder på krambjörnen:


         


 
 
cicci

cicci

19 december 2013 08:29

Va jag vet så passade de westernsadel som va med honom men antar den såldes iväg hos hon som köpte honom av oss :(. Ja tyvärr har han inte fått va han är värd i sitt liv!!
KramC

http://www.bonnaliv.WordPress.com

Carina Rhodin

19 december 2013 08:39

Vågade först inte skriva det där om sadlarna för var rädd att "trampa nån på tårna"..men syftade inte på dej iallafall då jag vet att du är mån om dina hästar!! Tyvärr har han ju varit på många fler ställen och du såg ju faktiskt till att han hade nåt eget..ja, nu unnar jag honom allt de sista åren i hans liv!! Nu har han en lång vila då vi tror han behöver det igen../Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Rhodin - 14 januari 2017 21:52

Vi var uppe med Coco i ridhuset redan vid 7.20 och longerade..(och innan dess hade Hugo fått sin morgonrunda) så det har varit en lååång lördag..   Ett par minusgrader men fick ändå lite lite vårkänslor när solen kom..   Sen har det hänt en ...

Av Carina Rhodin - 11 januari 2017 18:09


Lite bilder från veckan..sköter den här "bloggen" dåligt nu..       I helgen var det vacker vinter..         Buster och Coco stod och myste lite trots 15 minus typ..men dom gillar det..om det inte blåser..som idag..var ganska jobbigt att...

Av Carina Rhodin - 6 januari 2017 19:48

Idag så åkte vi, Hugo och jag, och hämtade Mohammed för och ta den sista promenaden tillsammans då..för att säga hejdå och samtidigt grattis..i morron fyller han 18, och på måndag måste han därför lämna HVB-hemmet här i Karlskrona, för han anses som ...

Av Carina Rhodin - 5 januari 2017 20:20


Lite sorglig dag idag, då fadderbarn M har fått beskedet att han måste flytta till Göteborg på måndag..att fylla 18 är inte så roligt för alla..som ensamkommande afghan har han nu blivit "vuxen" och Migrationsverket rör runt i tombolan och M får en "...

Av Carina Rhodin - 2 januari 2017 07:48

Jag "dygnade" på jobbet, eftersom det var nyårsafton och någon måste vara på plats vaken..och igår kunde jag intyga att jag är liksom inte 25 längre..yrslig av trötthet.. De flesta ensamkommande barnen på Fur fick åka ner till Karlskrona och titta ...

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards