carinarhodin

Alla inlägg den 21 december 2012

Av Carina Rhodin - 21 december 2012 19:59

Hur många har inte sladdat runt i trafiken idag då? En av de tuffaste dagarna på år (ja postalt kanske) En av mina avgående transporter körde som vanligt in på baksidan och skulle svänga runt för att sedan backa upp till bryggan, men där tog det stopp och ekipaget blev ståendes som ett v och kom inte loss....isgata var bara förnamnet.


 


Från att ha varit nån typ av hästblogg från början har det numera börjat likna postbloggen, men ska bara in och jobba ett par timmar till i morron, 13:e dan på raken, sen lovar jag att återgå till det "normala"..när julskiten är över. Skulle jag trilla av pinnen så vill jag få inpräntat på min gravsten nåt i stil med..."Hon dog på sin post"  eller "Här vilar den lilla brevduvan Carina"...Bara så nån vet. 


Det här året är det ingen vidare julstämning i stallet..pynt och sånt. Förra året hade vi på våran lilla avdelning klätt både boxdörrar och balkarna i taket med granris, och det luktade så gott..Nu finns där bara en liten bock som står och håller Bellis sällskap, och så lite rosa glitter i prinsessan Idas galler..


 


Den här julen saknar vi Pocahontas. Hon var liksom "julen" förra året, då hon fick så mycket rosa saker..den självlysande grimman t e x. Och med massa granris runt boxen, stod hon där och gnäggade när vi kom in..så välkomnande..


   

Här var hon fortfarande smal och eländig, och man kan se där hon blev rakad på halsen efter droppet...

Jag skulle kunna ge hur mycket som helst för att få tillbaks henne....  



Av Carina Rhodin - 21 december 2012 09:47

Läste om den där undersökningen att "hästmänniskor" skulle passa som chefer inom arbetslivet..hm, kanske att egenskapen envishet skulle vara en fördel då, MEN det krävs nog mer än så. För egen del så tycker jag nog tvärtom som vanligt, när man tänker efter..en person som har en hobby eller på nåt vis är engagerad inom handikappidrott tror jag har mer av de kvaliteer som krävs..för att vara en BRA chef. Som typ visa empati, samarbete..Okej det var mina tankar det..


Lite bilder från i morse, när jag hade liite mer tid eftersom julstressen på mitt jobb kommer att lugna sej för min del idag, men inte för de stackars brevbärarna som ska kämpa ett par dar till i busvädret..Himlen visar att det blir mer snö idag....


 

 


Sen hittar jag det lilla kärleksparet på bordet igen..hehe. Varmt och gott..


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards