carinarhodin

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Carina Rhodin - 14 november 2012 20:42

Inga bilder på nåt djur idag, men en på spår från djur...Här på Västeråkra finns både rådjur, kronhjortar, älg, räv och vildsvin runt knutarna, fast oftast är det rådjuren man ser. Eller är nära att köra på..dom finns i otal. Okej, spåren kommer iallafall från vildsvinen och nu har dom kommit väldigt nära gården. Nämligen till hagarna. Dom har säkert varit här på natten och grävt och bökat runt, och förstört. Men ska vi se lite positivt på det hela så var dom ju lite omtänksamma och valde sommarhagen som inte används nu för tillfället  


 



Är det någon som söker en bra och billig stallplats så har jag här ett litet "stalltips"..ja, om inte Västeråkra passar såklart, nackdelen här är ju att vi inte kan erbjuda tjänst som ex insläpp..ja, i våras träffade jag en vän och han berättade att hans familj letade hästgård, så nu i veckan stötte vi ihop igen och han erbjöd mej en boxplats för 750 kr/mån för rubbet. (utsläpp o insläpp alla dagar även helger) Dom hade nu köpt Tromtösunda gård med 4 boxplatser, varav 2 nu är lediga..

Det är boxar för ponnys och jag fick då berätta att vi inte hade ponnyn P kvar ..Nåt ridhus finns inte men däremot en fin belyst paddock..


Som ni kanske vet, är jag ute o kör väldigt mycket med min postbil, hehe, kör nog mer högerstyrt än vänster nuförtiden, och spanar då in killen med stort K varje dag..han står där på Landbrogatan i ur och skur. 

Skiftar kläder efter årstid och högtider..Men i dag tyckte jag han såg lite blek o frusen ut..  


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards