carinarhodin

Alla inlägg under maj 2012

Av Carina Rhodin - 6 maj 2012 16:54

I dag har Pauline varit här och haft träning för de som var intresserade. Elina var ju såklart med på Bellis och idag fick han trava över bommar som han aldrig gjort förut. Han är med på allt, vinglar lite hit o dit första gången men förstår snabbt vad det är frågan om och tycker sen att allt är kul. Dom övade även på att flytta rumpan innanför spåret, en förberedande övning för öppna, kan man säga..Och att skänkeln inte bara betyder framåt utan även att man ska flyttas i sidled..ja, sen började han bli lite trött Bellispojken, för o få han glad igen så fick han galoppera nästan direkt från skritt och Pauline tjoade till det lite och han fick genast lite mer energi och tog ett litet bocksprång i galoppen t o m. Och där när han var nöjd och glad avslutades passet..alltså han är såå snäll och lättlärd, nu är det bara och köra på..i juni får han dock vila.


Lite bilder på ekipaget efter träningen..


       

Av Carina Rhodin - 5 maj 2012 20:22

Låt mej presentera lilla Bärta Sjövik...idag följde hon med sin fostermamma Emilia till stallet och kom iklädd blöja! För att det inte skulle hända nån olycka i bilen. Endast 2 dar gammal och väldigt nyfiken och pigg och flaskmatad blir hon dygnet runt..Kolla in hålet för svansen..



    

Av Carina Rhodin - 3 maj 2012 20:37

Blev erbjuden att få rida ut med Ida (c-ponnyn) ikväll men som jag berättat innan känner jag mej som "big fat mama" typ på henne fastän jag inte väger över 55, men så är det och tyckte att Ida hellre kunde få en vilodag, hehe..Nä tror jag gör en efterlysning här och ser om det är någon som skulle vilja ha en häst eller helst d-ponny på foder tillsammans med mej. Nån som kan ta in från hagen varje vardag, jag kan fixa utsläppet själv på morronen samt mockning. Fast det blir nog svårt att hitta men drömma kan man ju få göra..annars får jag väl vänta i 17 år tills jag går i pension och hinner fixa allt själv!


På Valborgsmässoaftonen kom Idas första ägare och hälsade på..Hon hade inte sett henne på 7 år och var i närheten på nån fest, då hon fick för sej att se om Ida fanns kvar här på Västeråkra hos oss. Och det gör hon ju! Hon kommer aldrig lämna oss, sa jag till Nika och hon blev så glad så tårarna rann..hon räddade faktiskt Ida från ridskolan på Lyckeby där Ida vantrivdes och satts ensam i en hage där typ ingen brydde sej om henne. Nika och hennes mamma var inte speciellt kunniga men hade pengar och ett väldigt gott hjärta och köpte loss henne och flyttade ut henne till Senoren där hon fick gå ett helt år tillsammans med en gammal häst, tror han hette Bolerone, cremello eller albino äh jag minns inte riktigt men Ida fick äta upp sej då hon hade varit väldigt mager och började så smått må lite bättre. Ida annonserades sen ut i BLT (tror inte Hästnet fanns då) och JAG såg annonsen och ringde och slogs om henne mot en annan familj, eller nåt i den stilen...Och tänk att vi fick henne och så bra det blev..


I morse föddes det ett litet lamm som mamman inte ville veta av..Fåralasse fick ta till nappflaskan för att rädda den lilla..och ikväll har en tjej i stallet tagit lammet med sej hem där den ska få bo inomhus några veckor och bli flaskmatad var fjärde timme..Jag var väldigt sugen att ta på mej det först men kunde liksom inte få ihop det hur jag skulle göra med maten, jag såg framför mej hur lammet skulle få åka med mej i postbilen och sen när vi kom tillbaks från turen skulle vi gå in i lunchrummet och vispa välling..och därefter skulle den ligga i en back ute på lastbryggan medans jag ruschade på..nä, insåg till slut att det inte skulle bli så populärt. Man kan inte rädda hela världen, även om man vill.


Här en bild från ikväll när jag tog en promenad med Elina ner till hagen för att plocka in Bellis..vi mötte just då Fåralasse i bilen som vevade ner rutan och skulle berätta det lyckliga slutet med lammet. Bellis stack in hela huvudet i bilen och pussade Lasse..och precis innan gjorde han det samma med Emmy när hon körde hem..Han vill få uppmärksamhet från ALLA..annars blir han sur..  


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards