carinarhodin

Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Carina Rhodin - 2 januari 2017 07:48

Jag "dygnade" på jobbet, eftersom det var nyårsafton och någon måste vara på plats vaken..och igår kunde jag intyga att jag är liksom inte 25 längre..yrslig av trötthet..

De flesta ensamkommande barnen på Fur fick åka ner till Karlskrona och titta på fyrverkerierna, medans det hade anordnats eget firande för vuxna och familjer som bor i de andra husen..så vid 12-slaget brakade det loss även i lilla Fur..jag gick ut och kollade lite och tänkte såklart på Hugohund därhemma och på alla hästarna i stallet..men de hade passning alla och allt hade varit lugnt.

     

Många ensamkommande fyller i år 18, som mitt fadderbarn M, om några dagar är det hans tur, vilket innebär att han inte längre får bo kvar på sitt HVB-hem i stan. I dag ska Migrationsverket ge honom besked om var han ska placeras. Göteborg, Norrland eller kanske Fur?..Detta är en av anledningarna till den psykiska ohälsa som ökat hos de ensamkommande..först såklart för att de gått i månader och väntar på besked om uppehållstillstånd och mitt i processen fyller de 18 och blir "vuxna" och måste flytta från tryggheten på boendet för att klara sig själva.

Detta år kommer många besked ges av Migrationsverket och jag ska hålla tummarna hårt för M..och "mina" killar i Fur...

 

M och Hugo i augusti..-16

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards